השכונות המבוקשות בפתח תקווה

הן נבנו תחילה כשכונות המיועדות למשפחות צעירות במחירים נוחים אך הפכו עם השנים לשכונות יוקרתיות ומבוקשות.

נדל"ן קום יצאה לשטח. הכירו את השכונות הפופולריות ביותר בפתח תקווה

 

המושבה החקלאית הראשונה שנוסדה במרכז הארץ עם הרבה שדות ופרדסים לפני למעלה מ – 100 שנים, התפתחה, גדלה והפכה עם הזמן לעיר החמישית בגודלה בישראל.

חלפו להם ימי הפרדסים ובמקומם נבנו עוד ועוד בניינים. בשני העשורים האחרונים נבנו השכונות החדשות של פתח תקווה שהפכו למבוקשות ביותר.

 

שכונת אם המושבות היא אחת השכונות המבוקשות בפ"ת ובאזור המרכז כולו. היא ממוקמת בסמוך לבית העלמין ירקון ואזור התעשייה קריית אריה ונבנתה במקום המפעלים שהיו שם בעבר ופונו. תחילה נבנתה השכונה עם בניינים של 7-9 קומות, עם הזמן החלו לעלות על הקרקע מגדלים של 23 – 24 קומות בבנייה צפופה, אך יחד עם זאת איכותית ויוקרתית. אם המושבות צברה לעצמה מוניטין של שכונה איכותית וטובה עם אוכלוסייה צעירה ובשנים האחרונות רואים גם הגירה חיובית של אוכלוסייה מבוגרת יותר שרוצה להתגורר בקרבת הילדים והנכדים. יש חשיבות ויתרון לקרבה לכביש 5, למחלף התקווה ולדרך אם המושבות.

 

 שכונת אם המושבות. צילום: אודי רוף

 

תחילה הייתה אם המושבות פתרון זול לצעירים, אבל בהתאם לביקוש הרב ולהתפתחות האזור, מחירי הדירות בשכונה התייקרו מאוד עם השנים. רוב תושבי השכונה היום הם משפחות ממעמד סוציו אקונומי בינוני  - גבוה, אקדמאים, אנשי הייטק ובעלי מקצועות חופשיים. הקרבה לאזורי התעשייה המתפתחים וגדלים בפתח תקווה רק מגדילה עוד ועוד את הביקוש בקרב משפחות צעירות ממעמד זה ובהתאם לכך מחירי הנדל"ן בשכונה ממשיכים לעלות.

 

אם המושבות נחשבת שכונה שיש בה הכל ופשוט אין צורך לצאת ממנה: מוסדות חינוך, מרכזי קניות ובילוי, פארקים, שרותי בריאות, מרכז תרבות, מרכז פנאי וספורט, האצטדיון הגדול,  היא קרובה מאוד לבית החולים בלינסון, למתחמי הקניות הגדולים בצומת ירקונים וסגולה וכמו כן לקניון הגדול ויש גם את כביש הגישה לשכונה המוביל לכל אזור הקניות והבילוי של קניון איילון ורמת החייל במרחק של כמה דקות נסיעה.

 

במקביל לאם המושבות בעשור האחרון התפתחה בצדה השני של העיר שכונת כפר גנים ג', החלק החדש של שכונת כפר גנים הוותיקה. כפר גנים ג' הפכה גם היא למבוקשת מאוד בקרב משפחות צעירות מהמרכז שחיפשו לרכוש דירה במחיר שפוי. כמו באם המושבות גם כפר גנים ג' בתחילתה הייתה פתרון זול יחסית למשפחות הצעירות אך עם הביקוש והתפתחות השכונה גם היא צברה מוניטין של שכונה איכותית וטובה ומחירי הנדל"ן צמחו בהתאם. היום מאופיינת יותר במשפחות ממעמד סוציואקונומי בינוני וגבוה.

 

כפר גנים ג' מתאפיינת בבניינים של 8-9 קומות אשר ביניהם פארקים וגינות ירוקות רבות. כמו בראשונה גם בשכונה זו יש כל מה שצריך, החל ממוסדות החינוך, מרכזים קהילתיים קניון גנים החדש, שרותי בריאות וספורט. לשכונה יש וועד שכונתי חזק מאוד ופעיל המורכב מתושבי השכונה ודואג לרווחת התושבים.

 כיכר קובלנץ בכפר גנים ג'. צילום: ד"ר אבישי טייכר (נלקח מאתר פיקיוויקי).

 

גם לכפר גנים ג' יתרונות מבחינת המיקום, היא קרובה לכביש מכבית -471, גישה נוחה לכביש גהה וז'בוטינסקי, וסמוכה לאזורי התעשייה המתפתחים בצורה מטאורית בפ"ת ולכן גם האוכלוסייה בשכונה זו מאופיינת באוכלוסייה צעירה אקדמאית, אנשי הייטק ובעלי מקצועות חופשיים רבים המבקשים לגור בסמיכות למקום העבודה.

 

שכונה נוספת וחדשה המתפתחת והופכת אף היא למבוקשת זו שכונת נווה עוז החדשה / הירוקה. זו כמעט עתודת הקרקע היחידה שנותרה פנויה לבנייה חדשה בעיר פתח תקווה. היא צמודה לשכונת נווה עוז הוותיקה והיוקרתית, לכפר גנים ג', ולגבעת שמואל. נווה עוז החדשה מתאפיינת בבנייה רוויה של  מגדלים בני 15- 24 קומות. קהל היעד של השכונה הוא משפרי דיור וזוגות צעירים ועשירים ברמה סוציו אקונומית גבוהה מאוד. רוב הדירות בשכונה הן גדולות של 5-6 חדרים והמחיר ההתחלתי של הדירות בשכונה החדשה הוא גבוה מאוד.

 

כמובן שגם בשכונה זו כמו בשתיים האחרות מתוכננים פארקים, מוסדות חינוך, ציבור ופנאי. למיקומה של נווה עוז החדשה יש יתרון, שכן היא קרובה מאוד לכביש מכבית – 471 ולאזור ההייטק החדש רמת סיב.